20 augustus 2023 viering in de Grote kerk met voorganger ds P.M.J. Hoogstrate en organist Gerard Jan Slegt

Deze impressie van de viering van vorige week is opgebouwd uit feitjes onder het gezegde “wist u dat?”
1) tijdens Waterdag kapelaan Mario Agius op bezoek ging bij ds Charlotte Kremer?
2) oud-predikant en gast-voorganger ds Peter Hoogstrate nog steeds graag bij ons voorgaat?
3) Volkskrant-lezer Hans van Drongelen tijdens de viering een stukje uit Trouw moest voorlezen?
3) organist Gerard Jan Slegt ook de Lofprijzing “Groot is uw trouw, o Heer” begeleidde?
4) de dominee de “diaken van dienst” Ellen Vriend als een “sterke vrouw” zag?
5) het bezitten van 5 Talent iets anders is dan het hebben van 5 talenten?
6 Theo Buijten het liturgisch boeket “met dank” meenam voor klokkenluider Martha Deen?
7) de opa van Jan-Daniël Hooijberg ooit een Notabele Heer was binnen de Hervormde gemeente?
8) de beeldvoorziening vast liep en de thuiskijkers het met een stilstaand beeld moesten doen?
9) de preek nog steeds terug te zien is via kerkdienstgemist.nl…?
10) een kerkbrief in kleur er nog aantrekkelijker uitziet?
mvg Arie