19 maart 2023 Viering in De Swaen met voorganger ds. Hans Blom . . .

. . . en Kinderkerk o.l.v. Wijnanda Hamstra, onze actieve jeugdouderling.
Hierbij wat plaatjes en een praatje nav deze viering.
Voorganger ds. Hans Blom liet duidelijk merken dat hij er zin in had. Alle tijd werd vrijgemaakt voor de inleiding met de kinderen waarbij ook De Veranderaar aan het woord kwam. Zij droeg een bril met een afgeplakt glas en was van plan haar ogen wisselend te gebruiken. Het afgeplakte glas gebruikte ze voor het zicht op de nare dingen… Het verhaal in de Kinderkerk zou gaan over de blindgeboren man die weer ziende wordt en de kinderen mochten daar dan weer een feestelijke bril bij bedenken.
Voor de preek koos ds. Blom het thema “de Dwaasheid en het Aanstootgevende van het kruis”. Daarbij werd de nadruk gelegd op de letters B(evrijding), V(ertrouwen) en L(iefde). U kunt de viering nog zien en beluisteren via kerkdienstgemist.
Al met al duurde de dienst langer dan we gewend waren. Dit had o.a. tot gevolg dat een van de broeders bij buurman Bakker moest constateren dat de croissants uitverkocht waren:)

De bloemen van de liturgische tafel gingen met een hartelijke groet van de kerkgemeente naar de familie A. de Jong-Buijs
mhg Arie