18 juli 2021 Viering Grote kerk met voorganger dhr. Eric Wegman

Zomaar een impressie bij de Viering.
Er waren misschien wat minder kerkgangers dan we gewend zijn maar die zongen wel weer uit volle borst de bekende liederen die dhr Wegman bij zijn preek over de “Zaligsprekingen” had uitgezocht. Fijn dat we dat weer mogen doen!
Zoals u ziet zat Lia Westerneng dicht bij de fotograaf. Van haar hoorden we het nieuwtje dat haar man Arie verhuist van Alkmaar naar Oosthuizen zodat ze hem nu zelf met de bus kan bezoeken. Dankbaar was ze voor de “chauffeurs” die haar het afgelopen jaar minimaal drie keer per week naar Alkmaar brachten!!
Het zou mij niet verbazen als de heren bij de collecteschalen bespraken wat er as zondag gegeven gaat worden voor de nieuwe beeldinstallatie in de Grote kerk…
De bloemen gingen met een hartelijke groet van de kerkgemeente naar mevr. Hoens-Molenaar
N.B. In het Hollandiaraam uit 1606 zag ik de wapens van de gevers met de plaatsvermelding waar we eerder naar op zoek waren.
mvg Arie