18 april 2021, derde zondag van Pasen in De Swaen

Met voorganger ds Truus de Boer, organist Nico Vriend en gemeentezanger Ed Broeze.
Ook dominee de Boer stond vanmorgen op de kansel alsof ze voor een goed gevulde kerk stond, maar de plaatjes laten de werkelijkheid zien…
En dan valt ook op dat onze kerk sterk afhankelijk is van vrijwilligers. Naast de kerkenraad zijn er nog een groot aantal kerkleden wekelijks bezig met het in stand houden van de kerkgemeenschap.
Twee ervan, en niet de minsten(!), kregen vanmorgen de gebruikte paaskaarsen van 2019 en 2020 overhandigd door de voorzitter van de kerkenraad, Nel Eijk.
Erica kreeg de kaars van 2019 voor het vele werk dat zij deed en doet als kerkrentmeester en het inroosteren en instrueren van de de kosters, voor het jaarlijks bedenken en uitwerken van de folder Kerkbalans, etc.
Voor de activiteiten waar Nico bij betrokken is zoals koster, leden administrateur, vraagbaak voor velen, etc. etc. kreeg hij de paaskaars van 2020. (Gezien de lengte van de beide kaarsen hebben zij nog heel veel branduren!)
Met heel veel dank van de kerkgemeente en applaus van de aanwezigen werd dit op de plaat vastgelegd.
Ook bijgaand een fotootje van de prachtige tulpen die bezorgd gaan worden bij Arjan en Tiny Maas, als dank voor de verspreiding en het bezorgen van het Venster in Volendam.
Mvg Arie