17 september 2023 Oecumenische Viering in de Grote kerk nav de Vredeszondag 2023

Bijgaand wat plaatjes van deze bijzondere Vredesviering in de Grote kerk waaraan, naast de voorgangers ds. Charlotte Kremer en pastor Henk Bak, ook Zang Edam haar medewerking verleende.
Onder de noemer “Vergeving en gerechtigheid” was deze oecumenische viering georganiseerd door de Raad van Kerken Edam-Volendam en werd ons op indringende wijze gevraagd: Als God ons eindeloos vergeeft, kunnen wij dan ook vergeving opbrengen ten opzichte van onze naasten?
Naar de prachtig gezongen delen uit “The armed man: a mass for peace” van Karl Jenkins, passend bij het gekozen thema, werd ademloos geluisterd, alleen de opgehangen Vredesduiven bewogen geruisloos mee.
Voor het gezamenlijk uitspreken van de zegen maakten beide voorgangers ons duidelijk dat bij de Vredeswens geen handdruk maar een passende omhelzing hoorde.
Met groet Arie