15 augustus 2021 viering in de Grote kerk met voorganger pastor Eveline Masetti

De viering werd door ouderling Ria van Saarloos geopend met het aansteken van de kaarsen voor “vreugde en verdriet”. Pastor Masetti liet Ria bijbelgedeelten lezen uit Jesaja en Marcus waarin de zintuigen Horen en Zien nadrukkelijk werden genoemd. Ook de gezangen waren daarop aangepast. Vaak voelt men zich buiten gesloten door de beperkingen die optreden bij slechter zien en hoorproblemen. Veel ouderen kunnen daar over mee praten… En als je dan leest dat Jezus een doofstomme geneest met het woord “Effatha” mag je dan een beetje jaloers worden?
Dat was niet de strekking van de preek, wel of we de moeite nemen te lezen wat er staat en te horen wat er daadwerkelijk gezegd wordt.
Bijgaande plaatjes geven een impressie van deze zomerse viering waarbij de bloemen met een hartelijke groet van de gemeente gingen naar mevr. Ada Rentzenbrink die, omdat ze zelf in de kerk was, door diaken Chris Kotterer werden overhandigd.
mvg Arie