10 september 2023 Viering in de Grote Kerk met voorganger ds Charlotte Kremer, organist Frans Koning en medewerking van de Nicolaascantorij olv Els Hermanides

Ervaart u het ook als bijzonder dat de dominee u bij de ingang van kerk begroet? Met de een heeft ze een praatje, de ander schudt ze de hand en een derde wijst ze op het opstapje.
Zo is het ook met de Nicolaascantorij. Ik kan me vergissen maar heb sterk de indruk dat zij dit jaar steeds vaker hun medewerking verlenen aan de dienst en dat dit door de aanwezigen bijzonder wordt gewaardeerd.
En dan hebben we nog de klokkenluiders. Elke zondagmorgen is er een groep, vaak geen reguliere kerkgangers, die onze kerkgang opluistert met beierende klokken en dat al negentien jaar zonder onderbreken doet.
Om onze waardering en dank met een gebaar te ondersteunen ontvangen zij dit jaar regelmatig onze bloemen. Dit keer dus Tiny Janssens, sinds de oprichting een drijvende kracht binnen de luiders, die het mooie boeket zeer op prijs stelde.
Dat de dominee haar preek afsloot met het laten zingen van “O grote God die liefde zijt” kunt u controleren door de dienst terug te luisteren via www.kerkdienstgemist.nl…
Met groet Arie