Zondag 3 juli 2022 Viering Grote kerk met voorganger ds Klaas Holwerda

Na vier weken “op reis”geweest te zijn bleek het wat moeilijker het zondagmorgen ritme weer op te pakken. Zo reed ik eerst naar De Swaen, om erachter te komen dat daar Christo de kerk had ingepakt, om uiteindelijk, na een blik geworpen te hebben op de pastorie, een plekje te vinden in de “minder goed gevulde” grote kerk in afwachting van de gast-predikant.
Nou weet ik dat je in vakantietijd geen bruisende kerkgemeente mag verwachten, maar toch trof het het me dit keer extra hoezeer ik uitzag naar een eigen predikant en het herstel van de activiteiten die hij/zij/het weer op gaat starten.
Alsnog wens ik de beroepingscommissie veel zegen op haar zoektocht naar een voorganger die deze taak op zich wil nemen.
Op bijgaande plaatjes ziet u ouderling Wijnanda, diaken Alida en voorganger ds Klaas Holwerda tijdens de viering. De bloemengroet “ter bemoediging” was voor de fam Klaas en Hennie Springer.
Mhg Arie