8 nov 2020 Viering in Swaen

Inmiddels komen een aantal gastpredikanten al jaren in Edam, zo werd dit keer ook ds. Willemien van Berkum verwelkomd. Zij ging dit keer voor in een dienst waarin e.e.a. was gewijzigd, deels ingegeven door de corona perikelen, deels door nieuwe technische mogelijkheden.
Zo was er tijdens de hele viering op het tv scherm een verdrietige vrouw te zien en was er een proefopstelling in de kerkzaal met tafels tussen de stoelen (geplaatst om de mogelijkheid van koffiedrinken te onderzoeken begreep ik). Ook zong het gemeentekoor (Mirjam, Janny, Ed en Nico) de gemeente toe vanaf de kerkenraadsbanken. Het nu zichtbare en goed verstaanbare koor vond ik een echte verbetering.
Na afloop van de dienst ging Jan Schoute op pad met de bloemengroet voor Madelon Cazemier en kon het gerepareerde antieke deurslot bewonderd worden in de kerkenraadskamer.
En dan ook nog een plaatje van Morena, de zestienjarige schoonheid, die 16 jaar geleden als kerstbaby de voorplaat van het Venster sierde.

mvg Arie