22 aug 2021 viering Grote kerk met ds. Burret Olde

Gastvoorganger ds. Burret Olde gaf in de kerkbrief zijn thema aan, het zou gaan over het zoeken naar Rust en Stilte want daar had hij na het afgelopen jaar wel extra behoefte aan. Samen zijn vrouw Mirjam Sloots had hij toevallig een huisje geboekt in de week van de “watersnood” 5 km van Valkenburg…. dat geeft aan dat je rust en stilte wel kunt zoeken maar het lang niet zeker is dat je dat daar ook vindt. U kunt de preek nog beluisteren via de website “Kerkdienst gemist”.
Bij een van zijn vorige bezoeken vroeg ik de dominee waar zijn bijzondere naam vandaan kwam, nu schreef onze voorganger dat hij getrouwd was met Mirjam Sloots. Wist u dat zij predikant is van de Ontmoeting in Koog-Zaandijk en de door ons gezongen Geloofsbelijdenis door haar geschreven is? Zo leer je elkaar kennen:-)
Aan het einde van de viering werd ons een blad met gekleurde kaarsen getoond waarbij iedere kleur zijn eigen betekenis had, een kleur voor elke gemoedstoestand. (Voor het plaatje heb ik ze na afloop van de viering maar even aangestoken:-))
De bloemen gingen dit keer met een groet van de gemeente naar Jannie en Klaas Bakker. Na afloop van de viering was er ook voor de dominee koffie en op het bord met lekkernijen voor de startzondag werd al smakelijk gereageerd.
Bijgaand een impressie in beeld.
Mvg Arie