Lintjesregen in Edam, 26 april 2016

Burgemeester Willem van Beek mocht dinsdag 26 april 4 Koninklijke onderscheidingen uitreiken in Edam.

Ons gemeentelid mw. Menny de Wolf-Boorsma is één van de gelukkigen. Zij ontving deze onderscheiding onder andere voor haar vele werk voor de Protestantse Kerk, zowel lokaal als regionaal. Binnen de Kerkgemeente staat Menny bekend als een kerkelijk, maatschappelijk betrokken en meelevend gemeentelid. Aldus de woorden van de burgemeester.

Menny is/was op vele vlakken actief, zowel pastoraal als bestuurlijk. Onder andere bij Het Vakantiebureau van de Protestantse Stichting Diaconaal Vakantiewerk, bij de Passage, een christelijk maatschappelijke vrouwenbeweging, bij ons in de Kerkgemeente, bij de Raad van Kerken Edam-Volendam, visitator bij het Regionaal College voor Visitatie in Noord-Holland en gastvrouw in het Bijbels Museum.

Verder ontving Mw. Rie Schilder-Andringa de onderscheiding voor haar vrijwillige activiteiten bij de R.K. St. Nicolaaskerk, de Grote Kerk, de Meermin en de Kaasmarkt, dhr. Fred Slotboom ontving de onderscheiding voor zijn vrijwillige activiteiten als bestuurslid van de Drumband en Showgroep Edam en als vrijwilliger bij de Stichting Avondfietsvierdaagse Edam en dhr. Jan Bakker ontving de onderscheiding voor vrijwillige activiteiten met name voor de Protestantse Gemeente Zeevang en Oudendijk.

Allemaal van harte gefeliciteerd met de welverdiende onderscheiding!

Dit bericht is geplaatst in Berichten, Fotoalbums. Bookmark de permalink.